Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

" Ya Allah kuatkanlah iman kami, satukan saf - saf kami, dan kumpulkan hati -hati kami di atas kecintaan kepadaMu, Ya Allah Ya Karim. Kasihanilah kami Ya Allah, Kasihanilah kami Ya Rahim, Mudahkan urusan kami dan luaskan rezeki kami, dengan rahmatmu Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani. "
Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 22, 2010

RumahKu SyurgaKu...

~~~Teratak Mahligai Kekasih~~~

Kediamanku

Syukur ke hadrat Mu Ya Allah...atas limpah rahmat...berkat dari usahaku & hubby serta doa akhirnya dapat juga aku hidup berdikari...ALHAMDULILLAH....Dah hampir masuk bln kelima aku mendiami rumahku sendiri..sebelum nie aku tinggal bersama ibuku.. Alhamdulillah lepas bacaan yaasin & doa selamat malam Jumaat 31.12.2009...akhirnya bermula 01.01.2010 aku mula menetap di teratakku yang tak seberapa "TERATAK MAHLIGAI KEKASIH"...

Teratakku takla seberapa luas ..tapi alhamdulillah..bolehla... Berkeluasan 800 x 800 kakipersegi, mempunyai 3 bilik tidur, dua bilik air, satu toilet dkt dgn dapur, satu lagi dalm master bedroom..dapur agak kecil..tp bolela...bknnya aku nk masak sangat, blk keja pun dah malam...mungkin pada hari cuti kot Sabtu & Ahad..

Ruangtamu sampai ke ruang dapur basahku (sinki) ku warnakan dinding dengan warna hijau muda...agak ceria... Manakala ruang bilik pertama (master bedroom) & bilik kedua kuwarnakan dengan warna coklat gelap & coklat muda...sejuk mata memandang....dan ruang bilik ketiga kuwarnakan dengan warna pink lipstik...nampak begitu ceria...

Ruang menonton

Ruangtamu

Dapur basah (sinki)

Ruang dapur


Hari2 mcm biasa pkl 5.30 pagi ku bangun, seterika baju, mandi, solat... pkl 7.00 pagi bertolak.. pergi hantar puteriku dulu ke rumah ibuku, barulah hubbyku htr aku mai keja, pkl 5.00 pm blk keja...gi ambil puteriku, blk rumah dalm pkl 6.30 pm...itulah rutin harianku....
Tapi walaupun mlm saja dapat berada di rumah sendiri...tetapi kepuasannya tetap ada... RUMAHKU SYURGAKU katakan...heheheheeeee...:))


" Ya Allah turunkanlah rahmat dan keberkatan bagi kami Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani dan keatas tempat ini Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani."


" Kami meminta kebaikan rumah ini, dan kebaikan yang ada di dalamnya, dan kami berlindung dari keburukan rumah ini dan keburukan yang ada di dalamnya."

1 comment:

  1. Tahniah..
    Semoga Berbahagia selalu..

    Semoga Allah juga perkenankan doaku untuk memiliki Baiti Jannahti..

    ReplyDelete