Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

" Ya Allah kuatkanlah iman kami, satukan saf - saf kami, dan kumpulkan hati -hati kami di atas kecintaan kepadaMu, Ya Allah Ya Karim. Kasihanilah kami Ya Allah, Kasihanilah kami Ya Rahim, Mudahkan urusan kami dan luaskan rezeki kami, dengan rahmatmu Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani. "

Tuesday, April 27, 2010

Monopous Sblm Waktunya...heheheeeeeee....

Subhanallah....,manusia nie macam2 klu difikir2 fening dibuatnya. Seperti biasalah orang tue..." DIA " ...minggu nie mai keja dah tak bergaya spt minggu yang lepas al maklumlah tuan aji tak dak pi mesyuarat kt KL. Buat apa nak dressing, tak leh nak tunjuk kat sapa ...

Start kelmarin, dia pakai baju kurung yg slalu dok pakailah...dah takdak baju lain agaknya, senang bj tue tok sah duk iron.Hari nie Ya Allah, aku ingat makcik mana????? Inikah contoh pegawai kerajaan berpakaian ke pejabat??? Umur baru masuk 30an..Pakai blaus dengan skirt itam, dahla besar , serabai mengelebeh tah apa2 mcm mak2 kita pakai pi tolong potong bawang kat tempat kenduri. Mcm takdak bj lain dah, pakai sebat saja yang mana yang ada. Klu keja kt ladang ka kat tempat asuhan ka takpala..nie keja kat ofis, ada air cond pulak tue... Nak kata takdak duit perasan DIA byk lagi dari aku.. Dahla hang tue duk kat kaunter, pakaila yg elok2, kita nie nak jumpa dengan pelanggan. Nanti pelanggan mai, apa pulak kata depa, ' nie ka pejabat kakitangan awam, pakai bj mcm bini aku duk pesah kat umah aja'.

Mana attitude kita sebagai seorang pegawai kakitangan awam. Bkn perlu make-up yg tebal2, at least berpakaian kemas sedap mata memandang sesuai dgn suasana pejabat jadila... Penampilan itu mencerminkan sikap kita, klu dah berpakaian pun serabai, perangai taktaulah... gena... Renung...renungkan.. Tepuk dada tanya selera...


Pakai blaus dgn kain hitam,
Terbuka tengah mcm kain superwoman,
Tengok skali mcm Tok Su Tam,
Tengok dua kali oo..anak cik nan...



..........sowy..hehehheeeeee..

7 comments:

  1. Umur baru 30an belum pun tua lagi..
    Ish3 boleh lagi nak bergaya..
    xnak la kalu 30an dah nampak cam 50an, nt 50an cam 70an lah plak..
    biar usia dah 30an tapi still nampak 20an.. muda remaja.. he3

    ReplyDelete
  2. ...dh 2 elok d mata dia..nk buat gena..lgpn kn buah ati pengarang jantung dia lak xdk...stkt boprend yg ada la...dh sama2 taste buuussssyyyyuuuukkkkkkkkk...

    ReplyDelete
  3. besala..dh kawen laki tua, kena buat mcm org tuala...heehehehehheeeeeee

    ReplyDelete
  4. xkan la kawin ngan org tua kena ikut tua..
    kawin ngan org muda buat budak2 plak..
    ish3 biarlah kita try nampak maintain biarpun berapa usia kita.. sesuai ngan usia.

    ReplyDelete
  5. dah taktau nak dressing...tanyala org mcmana nk dressing....nie dak pakai hentam aja..
    Mau hentam elok takpa, nie hentam mcm apa tah...BURUKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

    ReplyDelete
  6. klu dah tak tau sgt nak dressing, pakai bj kurung pun ok apa, janji sama pdnla dgn tudung, jgnla pulak bj kaler merah tdg kaler ijau...mcm indula plak...he333333333

    ReplyDelete
  7. Ini bahasa mana sih... salam kenal ya?

    ReplyDelete