Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

" Ya Allah kuatkanlah iman kami, satukan saf - saf kami, dan kumpulkan hati -hati kami di atas kecintaan kepadaMu, Ya Allah Ya Karim. Kasihanilah kami Ya Allah, Kasihanilah kami Ya Rahim, Mudahkan urusan kami dan luaskan rezeki kami, dengan rahmatmu Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani. "

Thursday, April 15, 2010

Kain Belang Aduuhhhhhhh..........

Aku sangka aku sorang yg pakai baju baru hari nie...rupa-rupanya dia lagi banyak pasang baju baru..... Pagi berbaju kebaya biru...siap pakai kerongsang besaq lagi tue....Sebelah petang pula berskirt belang pulak....bergaya sungguh dia minggu nie..........kalah kuda belang tue.....



Kain Belang

Kain belang aduh... kain belang
Takla ketat namun agak cungit
Lari tenang aduh... pelan-pelan
Tau-tau bisa sampai terkoyak

Gadis manis aduh... kulit hitam
Hidung mancung abang... berbahaya
Tenang-tenang aduh... menghanyutkan
Tau-tau bisa bikin kejutan

( korus )
Kalaulah pakai kain belang
Pakai baju kenalah pendek
Kalaulah punya kain belang
Lengan baju kenalah kembang

Jangan marah aduh kakak-kakak
Hati-hati pilih pakaian
Jangan pandang remeh pandang ringan
Aku tulis hanya untuk hiburan...

11 comments:

  1. Bukan hati belangApril 15, 2010 at 4:17 PM

    Sungguh cantik b'kain belang
    Baju pendek, tgn kembang
    Nasib baik x jalan kengkang
    Tapi sayang badan kembang

    huahuahua.....

    ReplyDelete
  2. telinga belangggggApril 15, 2010 at 4:24 PM

    ..muka belang aduuhhh...kaki belang...idung belang aduhhhhh...berbahaya....belang-belang aduhhhh...sumua belanggggg..luaq dlm..kiri knan aduuuhhh..semua belangggggg....

    ReplyDelete
  3. Pandai sungguh hati belang berpantun....

    Pagi tadi berbaju kebaya
    Petang pulak berkain belang
    Pagi tadi dah tunjuk gaya
    Datang petang nk tunjuk belang.....

    heheheheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  4. amah belanggggggggaaaa...April 15, 2010 at 4:32 PM

    ..waduhhhh..belang yok...belang-belang ngak ngapa..jgn..kengkang udoh wehhhh....

    ReplyDelete
  5. telinga belangggggg....
    jangan mai naik kuda belang sudahhhhhhhhhh.........

    ReplyDelete
  6. nggak bisa belang...April 15, 2010 at 4:46 PM

    aduyaiiii..bagus2 belaka ya komen2 diatas itu!!cuma satu aja yg mau gua katakan..biar baju belang,tangan kembang tapi si pemakai ttp merasa cun dan bergaya tidak ada salahnya..cuma jgn kelihatan itu "DIT,DIT,DIT" udah la ya...nggak bisa itu.malu ahhh...

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Perempuan... semua suka nak dilihat cantik. Tapi waktu bekerja.. sempat lagi balik umah salin baju len untuk waktu petang plak! Ni lah 1st time aku lihat.. Kenapa yerk? Seumur hidup aku tak pernh terfikir plak nak wat gitu? Or pagi tadi dia tak sempat nak mandi...?
    Hai.. Nak melaram pun biar kena tempat cik kak oii...

    ReplyDelete
  9. Bukan Hati BelangApril 15, 2010 at 5:01 PM

    Dit Dit Dit..gak bisa dong...malu aja...tp yg dit dit 2 ada org suka tgk...huhu...

    ReplyDelete
  10. kain belang nak cover kembang..

    ReplyDelete
  11. Cabai Burung.....April 16, 2010 at 9:17 AM

    biasalah...nak bagi nampak slim.....pakaila yg belang belang.......
    tp kesian......tak nampak pun slimnya....nampak lgi kembang adalah.....siap terjongkit lagi......

    ReplyDelete