Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

" Ya Allah kuatkanlah iman kami, satukan saf - saf kami, dan kumpulkan hati -hati kami di atas kecintaan kepadaMu, Ya Allah Ya Karim. Kasihanilah kami Ya Allah, Kasihanilah kami Ya Rahim, Mudahkan urusan kami dan luaskan rezeki kami, dengan rahmatmu Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani. "

Friday, April 16, 2010

BUAT APA PUN TAKPA........


Dah lama aku pendam nie.... Ya Allah apa nak jadi dgn ofis nie..... Klu DIA la apa pun takpa, mai lewat ka apa ka janji ada alasan..., alasan tue pulak tak munasabah...tak logik.....tp takpa... kc tak kata apa senyum sokmo...aku rasa klu DIA ltk taik atas kpala kc pun tak pa....

Hari nie pulak... dahla pagi tadi turun pi makan kat bawah...dah la lama ...duk sat berapa minit..kluaq pulak.... dalam pkl 11.20 am blk ofis...capai beg...mai habaq kat org tolong cover kaunter...nak blk ambil anak... hari2 sblm nie sapa pi ambil anak DIA tak gaduh nak blk ambil anak pun.....alasan...alasan... dahla hr2 org duk cover keja dia...tp jangan duk habaq kat org DIA keja byk...aku tengok..keja keluaq & makan adala.... Ya Allah manusia2 ada saja alasan....

Yang aku tak leh nk lupa...thn lepas mai ofis...minta blk sat...blk sidai baju...Subhanallah...ada juga org gila macam nie.... tp takpa....DIA, org berani kata blakang ja...klu depan smua senyap...smua tk brani nk teguq..... apa lg naik kpalala.... DIA boleh kata pegawai pun tak pernah teguq aku...hang sapa??????????????? Jgnkan pegawai, kc pun tk brani teguq...yang syok tue kc boleh kata...kesian kat DIA, DIA byk masalah... laki DIA duk jauh.... DIA sorang2 kat sini... DIA ada penyakit...satgi klu DIA mengamuk susah.... takpa mai lambat ka kluaq kerap ka...janji mai ofis..punch card.....!!! dlm ofis nie..ingat DIA sorang saja ada problem..org lain takdak la.... banyak cantik muka hang!!!.... keja mkn gaji buta sajalah....ingat DIA sajalah...boleh mengamuk org lain tak leh......ish..ish..ish...aku rasa klu org lain mengamuk lagi sakan ofis...nie......

Tak tau..Ya Allah, lama manalah aku boleh nak bertahan keja sebumbung dgn orang macam nie....tak larat nak sabaq dah....gred sama ...gaji prasan DIA lebih lagi...tapi keja mcm hampehhhhhh.... asyik duk kena buat keja DIA.... cover DIA...TENSION!!!!TENSION!!!!TENSIIIIIIIIIOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

22 comments:

  1. Entahlah kenapa harus ada org camtu dlm dunia ni.. Entahlah kepada ada majikan yang sanggup tutup mulut dan mata bila benda ni terang2 jadi depan mata.. tak salahkah apa yang dia buat tu? Camtu aku pun nak balik awal lah hari ni.. tapi tak tahu dari mana harus ku himpunkan segala kekuatan untuk buat semua tu.. ish! sungguh lemah aku ini..

    ReplyDelete
  2. itu majikan kt sini...tp rasanya..klu majikan org lain dah lama srh org mcm tue berambusssssssssssss....................

    ReplyDelete
  3. wehhh...jgn tensen2 maaa,nanti bertambah ramai lak org yg jadik gila kat opis nih!!!biaq dia sorang dah la jadi gtu.ini opis bapak dia yg punya!sbb tu la bos pejam mata jek n takot nak tegoqqq..sabaqqqqqqq jek

    ReplyDelete
  4. Sampai bila baru semua ni nak berakhir?
    Takkanlah nak tunggu semua yang masih waras nii jadi G**A...

    ReplyDelete
  5. kalu hat ataih 2 jantan boleh kata tkdk teloq kalu pompuan tkdk tek belakang komplen sana sini depan MASYAALAH lembut gigi dari lidah alasan takmau bagi kawan tu jadi lagi terok kepala hotak orang-orang ni la yg dok menjahanamkan kerajaan kalu orang kata gheja kerajaan ni sebis terok tau lak marah tp hakikatnya mmmmmm sendiri mau ingat

    ReplyDelete
  6. ...sbq wehhhh...Insaayallah...satu hari nti pasti ada gnjrn buat oghang2 yg sbq...cm kita...mrh2 pn gheja ttp jln....mengikut pnglmn ku yg dh lama gheja ni (gomen+swasta), oghang2 cmni mmg kena tgs skit......kena gempaq skit...bg dia igt...sbb spesis cmni mmg seluloi dok lupa....asyk dok perati slh oghang...&..biasa laaaa...oghang2 yg pndai & xksh psl gheja ni mmg slalu di anaktirikan sbb kita xpndai bodek....kt gomen kena byk bodek dr buat gheja......br oghang leh "suka" kt kita

    ReplyDelete
  7. bukan senior....
    tunggu sampai dia berambuihhhhhhhhhh dulula... takkan kerna dia kita yg nak kena berambuuihhh

    ReplyDelete
  8. mkau asyik duk bodek....keja satu haram tak buat...mcmana tue..????? ambik opsyen awalla....blk goyang kaki kt umah....

    ReplyDelete
  9. bosan sungguh! kenapalah ditempatkan dengan org2 camni kat opis nii? nampak sangat pilih2 bulu...

    ReplyDelete
  10. bukan apa yang ataih tue....duk syok, org gila tue kan duk admire kat dia.....syok terlebihhhh la... prasan hensem... tue yg org gila tue asyik duk pakai bagi nampak ;DIT...DIT..DIT...' tue..... :P

    ReplyDelete
  11. cabai muda....
    pilih2 bulu...pilih punya pilih terpilih bulu kere'kot.... lebat lagi tue..padan muka...hhuhuhu...

    ReplyDelete
  12. Eeee geli aku...
    kalu aku biarlah org kata tak lawa@ segak pun drpd org gila plak syok kat aku.. Ohhh!!! tidaaakkkkk!!!!!

    ReplyDelete
  13. tapi takpa...dia kata bulu lebat takpa...rezeki murahhhh...mau lebat mcm hutan gena???? skali skala kena tebas jugak....GELI AKU....

    ReplyDelete
  14. Bulu tak brapa nk lebatApril 16, 2010 at 2:50 PM

    biaq bulu lebat....dia kata bulu lebat takpa murah rezeki....tp klu tumbuh bak cendawan, bagaikan hutan tropika tue gena pulak... skali skala kena la tebasss jugak.. GELI AKU!!!

    ReplyDelete
  15. ...cabai muda & bulu tak lebattt....
    agknya kn..tiap2 kali nk kuaq dok cabut bulu bg kot...2 yg pakat kelam abih...dia buat apa pon leh ghe'nyeh lg...

    ReplyDelete
  16. simpan bulu....
    bkn takat cabuttt... rase2nyer...tiap2 kali nak kluaq dia tyg bulu dulu...kot..tue yg berpinar biji mata...terus ghe'nyeh...bagi pi...

    ReplyDelete
  17. cabai merah menyala..April 16, 2010 at 3:11 PM

    weh..xyah dok susah ati la.mau lebat sgt ble simpul buat dendan,mau yg x lebat lak boh la myk cap bawang bg lebat!!!!yg kena ssh ati ni pasai yg gila x dak obat.sbb xdak obat la..dia masih xsedaq apa yg dia buat tu menyusahkan org sekeliling dia...tp,masih ada yg ble bersabaqkan..heran sunggoh laaa sai pa..sai dit3 kot!!

    ReplyDelete
  18. Jangan simpan lama2.. tu yang setan dok bergayut tu...syuhh2 isk payah sungguh setan ni nak pi aii.. weii tolong try halau plak..

    ReplyDelete
  19. ...juei...juei...juei...dol..dol...dol...juei..juei..juei....dit...dit...dittttttt.....

    ReplyDelete
  20. kesian 'DIT, DIT, DIT' tolong jual do...dol....
    "dodol..dodol..dodol.. lima hinggit satu..."

    ReplyDelete
  21. Aku bkn org gila...April 16, 2010 at 3:43 PM

    Dit dit dit bergedik
    Bergedik sakan depan tuan haji
    Mata tuan haji jg nmpak m'gedik
    Apa tggu lg...ambik la buat bini

    Bulu ketiak lebat panjang berjela
    Bagaikan kalah rambut aku
    Patut la ketiak bau mcm taik kera
    Rasanya dah setahun x buang bulu

    Orag gila mmg x sama
    Ambik ksmpatan di tempat kerja
    Tuan haji mmg suka padanya
    Sbb 2 kdg2 tuan haji pun gila sama


    huahuahua....jgn aku gila sama dah la....

    ReplyDelete
  22. Cayalah ada pantun dit3..ala gedik2 gitu.. :p

    ReplyDelete