Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

" Ya Allah kuatkanlah iman kami, satukan saf - saf kami, dan kumpulkan hati -hati kami di atas kecintaan kepadaMu, Ya Allah Ya Karim. Kasihanilah kami Ya Allah, Kasihanilah kami Ya Rahim, Mudahkan urusan kami dan luaskan rezeki kami, dengan rahmatmu Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani. "

Tuesday, March 30, 2010

Puteriku...


Kelmarin aku tak dtg keja puteriku kurang sihat batuk, selsema dan demam.. Tak putus2 aku bacakan doa supaya Allah sembuhkankan penyakitnya...tak tidur aku dibuatnya...nak tidur risau takut2 anakku demam sangat, takut dia sesak nafas.....maklumlah dia batuk..kahak tue tak keluar....Ya Allah minta dijauhkan....Tapi nasib baiklah dia mau makan ubat, klu tak susah....

Malam kelmarin, kesian dgnnya, aku gerak pkl 5.00 pagi bangun mkn ubat...bangunlah dalam keadaan yang mamai2...mkn ubat kesian....alhamdulillah lah dia mau mkn ubt sebelum nie klu dia demam jgn haraplah nak makan .....

Penah skali klu tak silap aku waktu tue umurnya br menjangkau 8 bulan kot...dia demam aku suapkan ubt...dia tk mau, aku suap juga ...dia menangis sampai tersedak ubat...smpai tak boleh nafaslah....Ya Allah masa tue aku rasa macm nak pengsan....lps2 tue..klu dia demam panas sangat aku ambil ubat sumbat punggung saja.....tp skrg alhamdulillah ubat pun dia mau makan jd demam pun taklah berlarutan....ubat tue pun satu ikhtiar jugak kan???? Tp apa2 pun kuasa ditangan Allah, Dia yg berikan penyakit Dia jugalah yang menyembuhnya kembali.....kita hanya mampu berdoa....tawakkaltua'lallah...

Semalam, alhamdulillah puteriku dah beransur sihat, dah tk demam, batuk pun semakin kurang.....hr nie aku dpt dtg keja seperti sedia kala.....syukran Ya Allah....

4 comments:

  1. Alhamdulillah.. dia dah sihat..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..smg sy jg akan m'jd ibu yg baik sperti anda..hehe...

    ReplyDelete
  3. nurkasih...
    thanks....Insya-Allah..:)

    ReplyDelete