Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

" Ya Allah kuatkanlah iman kami, satukan saf - saf kami, dan kumpulkan hati -hati kami di atas kecintaan kepadaMu, Ya Allah Ya Karim. Kasihanilah kami Ya Allah, Kasihanilah kami Ya Rahim, Mudahkan urusan kami dan luaskan rezeki kami, dengan rahmatmu Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani. "

Wednesday, March 24, 2010

~~~Manusia...

Mengapalah ada orang sebegini rupa.... Smpai tidak tahu erti tanggungjawab...dahla mai keja lewat buat dooo no aja...buat muka tak bersalah...punch card dahla pkl 9.00 kadang2 tue smpai pkl 11.00 am..alasannya rumah jauh...rumah jauh pun klu kita ada rasa tanggungjawab kita dgn keja kita bangun awal, siap mai keja awal..ini idak ikut waktu mana nak bangun...Masya-Allah..dahla mai lewat turun pi mkn plak..entahla waktu bila nak buat keja..dalam seminggu tue hanya satu dau hari sajala dia mai... ......ish ish ada jugala orang mcm nie..tp tkpa bos tak kata apa.....Dulu mula2 mai ya Allah tengok muka mcm pijak semut pun tk mati...la nie dah semakin tunjuk belang....la nie prasan pijak gajah pun mati...mcm hampehhhh....sebab itulah orang naikkan pangkatnya...srh dia tukar jabatan lain..org dh tau prangainya...Ya Allah apa dosa dia d masa lampau...tp tentang bab agama pandai pulak kata, hak nu boleh hak nie tak boleh...bab2 nak menikah banyak sukala...tp diri sendiri sebenarnya...kerja tue satu tanggungjawab kita...klu kita tk ada rasa tanggungjawab,lps tue tak buat keja yang diamanahkan, halalkah gaji yang kita makan tue.......Ya Allah, minta dijauhkan......na'zubillah...

2 comments:

  1. dah jumpa lubuk...mana leh tukaq...xtau yang dok makan 2 nti jd darah daging....2 yang ati kelam..asyk nmpk salah oghang ja...dah kena dah...sama ja dia ngn dot dot dot....

    ReplyDelete
  2. hati dah benak nak wat camna.. sendiri dok layan lagu insaf pun tak insaf2nya.. kalu quran buruk, terasa sayang jugak nak buang.. ni umpama apa hah?!

    ReplyDelete