Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

" Ya Allah kuatkanlah iman kami, satukan saf - saf kami, dan kumpulkan hati -hati kami di atas kecintaan kepadaMu, Ya Allah Ya Karim. Kasihanilah kami Ya Allah, Kasihanilah kami Ya Rahim, Mudahkan urusan kami dan luaskan rezeki kami, dengan rahmatmu Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani. "
Daisypath Anniversary tickers

Friday, June 25, 2010

~~~BeRJiMaT~~~

Sekarang nie kena berjimat, dah duduk sendiri nie kenala pandai berdikari... memang semua tanggungan suami yang buat tapi kita sebagai isteri cuba untuk membantu serba sedikit supaya beban dapat diringankan... kan bak kata pepatah "ringan sama dijinjing berat sama dipikul " ..

Rumahtangga nie bukan saja untuk berkongsi kasih sayang, malah berkongsi segala - galanya sedih atau gembira, perlu juga ada sikap tolak ansur antara satu sama lain... kita nie orang perempuan bekerja bukan untuk apa untuk membantu serba sedikit untuk keluarga dan suami tercinta, tak nakla kerana kesempitan wang rumah tangga bergoncang, menjadi retak... na'zubillah... kalau boleh biarlah sampai ke akhir hayat...=)

Oklah kita pergi ke bab berjimat nie...bkn apa kot ada benda kecemasan, boleh juga diguna wang yang disimpan tadi... bkn untuk apa untuk kita sekeluarga juga...bulan nie takdak banyak sangat barang yang nak dibeli cuma barang Humaira saja kot, adala serba sikit kelengkapan mandi & basuh tue... bolehla disimpan banyak sikit....."sikit - sikit lama - lama jadi bukit.=)" Memangla klu nak diikutkan semua benda nak dibeli tapi kena ikut yang penting dulu, jangan ikut nafsu, sampai tengah bulan... duit dah habis... jenuhla pulak..nak kena perrrkim....huhuhuuuuuu...

No comments:

Post a Comment