Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

" Ya Allah kuatkanlah iman kami, satukan saf - saf kami, dan kumpulkan hati -hati kami di atas kecintaan kepadaMu, Ya Allah Ya Karim. Kasihanilah kami Ya Allah, Kasihanilah kami Ya Rahim, Mudahkan urusan kami dan luaskan rezeki kami, dengan rahmatmu Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani. "
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 6, 2010

~~~ Berpuasa~~~


Hari nie aku berposa, siap niat sebelum masuk tidur lagi takut bangun lewat tak sempat nak niat... Pagi tadi seperti biasa aku bangun rendam susu Humaira, dia tak minum susu tepung, hanya minum fresh milk.. Semasa tuang susu aku tengok susu tue pekat semacam, aku pun dengan selambernya minum, nak rasa tengok takut basi.... lps minum tue apa lagi baru teringat la aku posa hr nie.. cepat2 aku kumuq... Aftagfirullahal'zim..........takpa kot na.. lagi pun bukan disengajakan...
Semoga posa aku nie bertahan sampai mahgrib sat nie... Insya-Allah..

Doa Menghindari Syaitan

Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Aku berlindung dengan kalimah - kalimah Allah yang sempurna daripada setiap musuh dan kecelakaan, juga daripada setiap syaitan dan penyakit yang tercela. Aku berlindung kepada Allah yang Esa lagi mulia, daripada setiap musuh dan orang yang hasad, juga daripada syaitan yang derhaka. Dengan nama Allah yang maha pemurah terhadap hambaNya dengan firman-Nya
"Sesungguhnya Kami telah jadikan manusia itu dalam keadaan sebaik - baik kejadian."

No comments:

Post a Comment